Broń w Battlefield: 1942

Uwagi
Zasięg skuteczny broni - powyżej niego broń zaczyna zadawać mniejsze obrażenia, aż do momentu gdy osiągnie minialną wartość. Stanie się to w momencie gdy cel jest oddalony o podwójny zasięg skuteczny.
Zasięg maksymalny broni - powyżej tej odległości broń nie działa.
Pociski na minute - Ta statystyka nie bierze pod uwagę czasu przeładowania, a jedynie częstotliwość wystrzeliwywania pocisków przy pełnej serii.
Noże


Maksymalny zasięg: 2
Na wyposażeniu klas: Wszystkich
Siła:
100%
54%
27%

Nóż to ostateczność. Używaj go jedynie gdy wróg nie ma gdzie uciec, lub gdy chcesz efektownie zabić przeciwnika.

Pistolety


Skuteczny zasięg: 20
Pojemność magazynka: 8
Pocisków na minute: 229
Na wyposażeniu klas: Wszystkich
Siła:
57%
34%
17%

Dobra broń na krótki dystans. Posiada mały magazynek. Celność szybko spada w miarę strzelania. Pierwszy strzał z nieruchomej pozycji ma prawie 100% celność. Niezastąpiona gdy skończy sie amunicja z Bar'a lub SG44.

Granaty


Maksymalny zasięg: 50
Na wyposażeniu klas: Assault, Medic, Anti-tank, Sniper

Jedyna broń klas assault, medic, sniper przeciwko czołgom i apc. Skuteczna przeciwko piechocie. "Alterantive fire" pozwala na rzucenie granatu z wybraną siła (zwykły fire rzuca granat z największą siłą).

Bar 1918

Pojemność magazynka: 20
Pocisków na minute: 480
Na wyposażeniu klas: Assault
Występuje w krajach: Rosja, Wielka Brytania, Ameryka
Siła:
74%
47%
30%

Podstawowy karabin maszynowy aliantów. Nieskuteczny jedynie na bardzo daleki dystans. Wymaga strzelania krótkimi seriami, ponieważ ogień ciągły może okazać się niewystarczająco celny.

SG44

Pojemność magazynka: 30
Pocisków na minute: 461
Na wyposażeniu klas: Assault
Występuje w krajach: Niemcy, Japonia
Siła:
60%
47%
24%

Niemiecki odpowiednik Bara. Ma wiekszy magazynek, ale zadaje mniejsze obrażenia, oraz wolniej strzela. Wydaje się być odrobine celniejszy.

Wyrzutnie rakiet


Pojemność magazynka: 1
Pocisków na minute: 11
Na wyposażeniu klas: Anti-Tank
Siła:
100%
100%
100%

Bardzo skuteczna broń na wszelkiej maści pojazdy opancerzone. Jeden strzał w czołg (od tyłu) niszczy go doszczętnie. Mimo, że jedno bezpośrednie trafienie w żołnierza zabija go, nie nadaje sie do walki z piechotą z powodu długiego czasu przeładowania.

MP 18 & MP 40


Skuteczny zasięg: 40
Pojemność magazynka: 32
Pocisków na minute: 457
Na wyposażeniu klas: Medic
Występuje w krajach: Japonia, Rosja, Niemcy
Siła:
50%
30%
17%

Bron medyka, jedynie na bliski dystans może konkurować z SG44 i Barem. Posiada stosunkowo duży magazynek

Thompson

Skuteczny zasięg: 40
Pojemność magazynka: 30
Pocisków na minute: 600
Na wyposażeniu klas: Medic
Występuje w krajach: Ameryka, Wielka Brytania
Siła:
50%
30%
17%

Amerykańscy i brytyjscy medycy używają thompsona, który rózni się od MP 18/MP 40 tym, że ma mniejszy magazynek i znacznie większą szybkostrzelność.

Apteczka

Maksymalny zasięg: 10
Na wyposażeniu klas: Medic

Sluży do leczenia zarówno posiadacza jak i jego sprzymierzeńców. Stosunkowo duży zasięgo pozwala leczyć walczących sprzymierzeńców samemu będąc w ukryciu.

Karabiny


Pojemność magazynka: 5
Pocisków na minute: 17
Na wyposażeniu klas: Engineer
Siła:
100%
67%
34%

Główna broń inżynierów dobra na średni dystans. Wymaga celowania (i trafiania) w głowe, ponieważ często nie ma sie czasu na drugi strzał. Na krótkie dystanse skuteczniejszy jest pistolet.

Miny

Na wyposażeniu klas: Engineer

Działa tylko na pojazdy. Dobrze położona mina niszczy pojazd który na nią najedzie. Niestety, jeżeli pojazd jedzie wolno mina może się nie zdetonować. Inżynier może podnosić miny przy pomocy "klucza".

Dynamit

Na wyposażeniu klas: Engineer

Dzięki ładunkom wybuchowym można zrobić pułapkę na atakujące wojsko wroga. Bardzo dobrze niszczą piechotę jak i pojazdy opancerzone. Inżynier może podnosić ładunki przy pomocy "klucza".

Klucz

Maksymalny zasięg: 7
Na wyposażeniu klas: Engineer

Służy do naprawianie pojazdów oraz do rozbrajania min i dynamitów. Najlepszy przyjaciel czołgisty, pozwala na znaczne zwielokrotnienie żywotności czołgu.

Karabiny snajperskie


Pojemność magazynka: 5
Pocisków na minute: 17
Na wyposażeniu klas: Sniper
Siła:
100%
67%
34%

Jest to karabin inżyniera z dołączoną lunetką, co daje znacznie większą skuteczność tej broni na dalekie dystanse. Ukryty sniper, bardzo daleko od centrum walki, potrafi skutecznie osłabić wroga.

Lornetka

Na wyposażeniu klas: Sniper

Można przy jej pomocy obejrzeć jakiś obiekt z bliska, oraz namierzyć cel do ognia artyleryjskiego.